Kossuth híd Budapesten
A második világháború befejeztével Budapesten nem maradt ép híd, pótlásukat újraépítésükig kishajó-közlekedéssel és pontonhidak építésével próbálták megoldani, melyek azonban a folyó téli jégzajlása miatt nem tudták folyamatosan biztosítani a közlekedést a két városrész között. Ekkor került sor, hetven évvel ezelőtt a Kossuth tér és a Batthyány tér között az első állandó híd a Kossuth híd megépítésére, mely 1946. augusztus 20-ig, a Szabadság híd megnyitásáig egyben az egyetlen is volt. A pillérek építése 1945. május 16-án indult, a hidat a forgalom számára 1946. januárjában nyitották meg. Tervezői Mistéth Endre és Hilvert Elek voltak, akik eleinte faszerkezetesnek tervezték a kilenc nyílású hidat , de végül acélszerkezettel épült meg. A kivitelezéshez szükséges vasat a háborús törmelékekből válogatták össze. A hidat 10 éves élettartamra tervezték, elhasználódása miatt 1957-ben forgalmon kívül helyezték, majd 1960-ban lebontották. Helyét az egykori pesti és budai hídfőnél emlékkő jelöli.