A világ első földalatti vasútja Londonban
A XIX. század elejére London lakossága és a város területe is jelentősen megnőtt, és vele együtt a város forgalma is megsokszorozódott. Ennek a körülménynek köszönhető a földalatti vasút ötletének megszületése. A tervezett földalatti vasút a Metropolitan Railway nevet kapta. Innen származik a ma használt metro elnevezés is. 1860 májusában John Fowler főmérnök vezetésével indult az építkezés. A félbevágott ellipszis alakú, lapos keresztmetszetű alagutakat szélesre tervezték. Három vágány futott az alagutakban párhuzamosan, úgyhogy rajtuk mindkét irányban normál és széles nyomtávú vonatok is közlekedhettek. Az alagutakat szellőzőkéményekkel látták el, mert 1890-ig kizárólag gőzmozdonyok bonyolították le a Metropolitan forgalmát. A kialakított szellőzőnyílások lehetővé tették, hogy a nagy teljesítményű ventilátorok az alagútból a felszínre juttassák a füstöt, helyére pedig friss levegőt pumpáljanak. Az alagút falait téglával bélelték ki. A londoniak 150 évvel ezelőtt, 1863. január 10-én vehették birtokba világ első földalatti vasútját, amely néhány hónap leforgása alatt naponta 26 ezer főt szállított. A londoni után, másodikként, de az európai kontinensen először Budapesten indult el a földalatti vasút 1896. május 2-án.